Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Thuisapotheek sluit deal met Bol.com

Bol.com: 'Wij verkopen nooit e-mailadressen'

PW Magazine 21, jaar 2011 - 17-05-2011
De Thuisapotheek werft nieuwe klanten door een samenwerking met de populaire website Bol.com. Iedereen die zich aanmeldt bij de Thuisapotheek ontvangt een cadeaubon van € 10, te besteden bij Bol.com.
Thuisapotheek sluit deal met Bol.com

Klanten die zich inschrijven bij de Thuisapotheek en de cadeaubon ontvangen, krijgen geneesmiddelen gratis thuis geleverd. Met deze reclameboodschap probeert De Thuisapotheek via een email nieuwe klanten te werven. Of de mensen die deze e-mail ontvangen eerder iets hebben besteld bij Bol.com, daarover wil de internetapotheek geen mededelingen doen.

Bol.com laat desgevraagd weten 100% zeker te zijn dat adressen van Bol.comklanten nooit aan andere bedrijven verkocht worden. Woordvoerder Maurice Nieuwland: “We gebruiken e-mailadressen alleen voor onze eigen acties. Als iemand eerder bij ons bestelde en kort daarna een mail van de Thuisapotheek heeft ontvangen, kan dat alleen op toeval berusten.”

Uit de kleine lettertjes in de email blijkt dat de Thuisapotheek de e-mail heeft verzonden omdat de ontvanger Thuisapotheek.nl of ‘een website van een van onze commerciële partners’ heeft bezocht.

De Thuisapotheek voert regelmatig marketingcampagnes waarbij nieuwe klanten een incentive ontvangen, zo stelt apotheker Gerald Berwald van de Thuisapotheek in een reactie. “Dat is gemeengoed in de meeste branches. Zelfs de apotheken kennen dit met spaarprogramma’s en samples van verzorgingsproducten.

Berwald zegt de Bol.com-cadeaubon ‘een normale marketingactie’ te vinden. De Thuisapotheek zal in de toekomst vergelijkbare acties uitvoeren.

Patiënten

Bol.com geeft aan niet te beschikken over richtlijnen voor het beschikbaar stellen van de Bol.com-cadeaubon. Over het feit dat de Thuisapotheek met de Bol.com-cadeaubon mensen wil overhalen hun geneesmiddelen bij deze apotheek te bestellen, doet Bol.com geen uitspraken. “Wij maken geen onderscheid in de klanten die bij ons cadeaubonnen afnemen. We houden alleen streng toezicht op het juiste gebruik van ons logo.”

De actie van Bol.com en de Thuisapotheek staat ook vermeld op andere websites, waaronder indepressie.nl, een website voor patiënten met een depressie. De Thuisapotheek wil geen mededelingen doen over eventuele samenwerkingsverbanden met andere websites voor patiënten.

Document acties

Back to top