Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Gefopt

Een niet-pluisgevoel klopt vaak wel.

PW07 - 14-02-2020 | door Esther Kuipers, apotheker en onderzoeker
Het is fijn om te merken dat een niet-pluisgevoel vaak wel klopt. In de apotheek kwam een tijdje terug een meneer, die niet bij ons bekend was, met een recept voor midazolam-tabletten. Het was een herhaalrecept van een apotheek elders in het land, maar ik vermoedde dat de patiënt het briefje had gekopieerd, want het recept zag er anders uit. Het was geen strak A6’je, het was gewoon scheef uitgeknipt.
Gefopt

Dus wij kregen argwaan en bespraken met meneer dat we even wilden bellen met zijn eigen apotheek en arts. Dat was duidelijk niet de bedoeling; ineens had het allemaal niet zoveel haast meer en had hij geen tijd om erop te wachten. Hij rende bijna naar buiten, terwijl hij net nog zijn tabletten “echt snel” nodig had. Deze week, ruim een maand later, kwamen recepten binnen voor dezelfde meneer. Deze recepten waren via zijn eigen apotheek doorgestuurd naar ons. Meneer zou bij ons in de buurt verblijven in verband met een operatie en hij belde al snel of hij zijn tabletten kon ophalen. Hij bleef wat vaag over de specialist en de datum van de operatie. De recepten waren wel geldig, bevestigde zowel de assistent van de huisarts als die van de apotheek, en het klopte dat de medicatie op was. Dus we konden met een gerust hart voor veertien dagen de medicatie afleveren. Bijna waren we erin getrapt, maar we kwamen er tijdens de receptverwerking achter dat meneer in de periode daarvoor meerdere keren in de regio had geshopt. Toen ik hem hierover belde, werd het stil. En toen werd de verbinding verbroken.

 

Document acties

Back to top