Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

KNMP start helpdesk 2012

PW Magazine 50, jaar 2011 - 16-12-2011 | door KNMP
Inmiddels is het iedereen in de farmacie duidelijk: er verandert volgend jaar veel. Daarom start de KNMP vanaf 19 december een helpdesk waar apothekers terecht kunnen met al hun vragen over de veranderingen in 2012.

De nieuwe zorgprestaties en vrije prijzen zijn ingrijpende veranderingen met consequenties voor onder andere het declaratieverkeer en de bedrijfsvoering.

2011pw50p24Ook patiënten gaan de veranderingen voelen. Door de contracten van zorgverzekeraars met apothekers voor de zorgprestaties kan de vergoeding voor de patiënt veranderen, net als voor de geneesmiddelen. Veel apothekers hebben 2011 benut om hun team te informeren en te trainen hoe ze aan de balie met de veranderingen omgaan. Ook hebben velen hun bedrijfsvoering reeds aangepast.

Toch bespeurt de KNMP nog veel vragen en onduidelijkheden onder apothekers. Bovendien verwacht de KNMP dat veel vragen pas volgend jaar in de praktijk naar boven zullen komen. De Helpdesk 2012 is er om apothekers en hun team te informeren en ondersteunen bij de komende veranderingen. Naast vragen beantwoorden zal de Helpdesk ook proactief apothekers van informatie voorzien, bijvoorbeeld met een overzicht van de veelgestelde vragen per onderwerp.

Apothekers kunnen bij de Helpdesk 2012 terecht met vragen over: Contracten, NZa prestaties, vrije prijzen, declaraties, vergoedingen, bedrijfsvoering, ICT, en informatievoorziening aan het apotheekteam en aan de patiënt.

Binnenkort kunt u op de website www.klaarvoor2012.info de veelgestelde vragen over deze onderwerpen lezen. Vanaf 19 december is de Helpdesk 2012 te bereiken op telefoonnummer 070 3737 323 en via de email: helpdesk2012@knmp.nl.

Document acties

Back to top