Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Zichtbaar

We moeten er in 2021 voor zorgen dat onze meerwaarde als apotheker zichtbaar is bij patiënten.

PW1en2 - 08-01-2021 | door Chiara Bernoster-van Rodijnen, apotheker ouderenzorg
Ook aan het eind van 2020 was het zover: hamsteren. Waar het gros van de werkende Nederlanders lekker genoot van zijn kerstvakantie, was in de apotheek de drukte weer toegeslagen.
Zichtbaar

Je zou denken dat mensen nu wel over hun idee van “het eigen risico er doorheen jagen” heen zijn. Wie weet worden mensen toch zenuwachtig van het feit dat de apotheek enkele dagen niet bereikbaar en toegankelijk is. Toevallig aansluitend bij een van de thema’s van de zichtbaarheidscampagne die dit jaar op het programma staat: toegankelijkheid.

De aankondiging van deze campagne viel voor mij uit het niets op mijn deurmat in de vorm van een roze envelop. Een goede campagne, maar ik miste toch enigszins de context. Wie weet was dit juist de bedoeling, want ik ben nieuwsgierig gaan nadenken wat de achtergrond was van de flyers. Hoe mobiel ik ook ben, ik hoefde de drang niet te onderdrukken om de QR-code te raadplegen, waarna de flyers helaas in de oud-papierbak belandden. Desalniettemin de stellingen doorlopen, maar wat nu? Misschien toch enige context plaatsen bij deze zeer zinvolle campagne en de route kenbaar maken? De context die we op dit moment nu juist zichtbaar moeten gaan maken binnen de zorgketen. Het zaadje is al wel geplant bij mij en de nieuwsgierigheid gewekt, dus kom maar op met de campagne in het nieuwe jaar.

Laten wij in 2021, als erkend cruciaal onderdeel van de zorgketen, er nu ook voor zorgen dat onze meerwaarde als apotheker bij onze patiënten zichtbaar is.

Document acties

gearchiveerd onder: Campagne, 2020, Zichtbaar, Apotheek
Back to top