Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Tak van sport

De VJA is klaar voor de campagneweek over zichtbaarheid.

PW14 - 09-04-2021 | door Linda van den Goor, bestuurslid VJA en ApIOS ’s-Gravelandse apotheek Kortenhoef
Afgelopen weekend werd ik voor de zóveelste keer toegeroepen tijdens het wielrennen, terwijl ik bij mijn weten toch een aardig nette fietser ben. Blijkbaar ontkom ook ik niet aan het imago dat een wielrenner dé aso van de weg is.
Tak van sport

Als fervent wielrenner, maar ook als apotheker, bedacht ik mij dat er een vergelijking zit in deze twee takken van sport. Wij zijn als apothekers inmiddels volledig overtuigd van onze meerwaarde in de maatschappij, terwijl dit nog niet voor iedereen even duidelijk is. Hoe zit het met ons imago?

Ik zie mijn patiënten nog vaak verbaasd kijken wanneer ik als jonge dame naar de balie loop om een apothekersvraag te beantwoorden. Of deze reactie aan de telefoon: “Oh ... ik had een zware mannenstem verwacht”, is mij ook niet onbekend.

Ondanks dat we al jaren bezig zijn om ons imago als zorgverlener op de kaart te zetten, verbaas ik mij nog steeds over de reacties van sommige patiënten. Daarom ben ik trots op het feit dat we als VJA (Vereniging Jonge Apothekers) dit jaar een campagneweek over  zichtbaarheid organiseren.

De inschrijvingen stromen binnen, het promotiemateriaal wordt gedrukt, de VJA is er klaar voor! 

En wat betreft dat fietsen, misschien toch maar op dat vervelende klinkerfietspad fietsen, in plaats van op de weg.

Document acties

gearchiveerd onder: Imago, Meerwaarde, zorgverlener, Wielrennen
Back to top