Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Succesvolle hectiek

PW42 - 19-10-2018 | door Chiara van Rodijnen
Je herkent ze vast wel: de dagen waarop je geleefd wordt tijdens je werk als apotheker.
Succesvolle hectiek

Vandaag was er weer zo eentje. De ene casus volgde op de andere. Medicatie niet leverbaar voor meneer, welk alternatief kan ik adviseren? ICT-storing, paniek! De arts heeft per direct een midazolam-cassette nodig, maar die is net over de datum. Wat nu? 

Een mevrouw staat aan de balie: ”Waarom mag ik mijn oude vertrouwde merk niet meer? Ik eis per direct uitleg.” Je loopt nog net niet met je telefoon aan je oor naar de balie, in overleg met collega’s of zij nog midazolam-cassettes op voorraad hebben, om mevrouw te woord te staan.

Om vijf voor half zes ben je blij dat alles – of beter gezegd: de acute zaken – zijn afgehandeld. Nu alleen nog de recepten en signalen. En al die andere dingen die je aan het begin van de dag op je to do-lijstje hebt gezet, onder die tig andere zaken die nog openstonden. Een echt voldaan gevoel houd ik vaak niet over aan deze hectische dagen, waarop je van het ijverig opgestelde to do-lijstje niet één puntje hebt kunnen afstrepen. Dan sta ik maar even stil bij wat er wel goed is gegaan die dag.

Welke successen kan ik vieren? Meneer heeft een goed alternatief gekregen. De boze mevrouw heeft tevreden de apotheek verlaten. De computers zijn weer up and running. En terwijl ik mijn collega sprak over de midazolam-cassette, heb ik direct het aankomend FTO besproken. Pfiew, toch nog iets van dat lijstje af. Zo kijk ik dan toch met een goed gevoel terug op deze dag met zijn succesvolle hectiek.

Document acties

gearchiveerd onder: Hectiek
Back to top