Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Medicatiefout vaak oorzaak van overdosis macroliden

NVIC: voorschrijffouten en onduidelijke instructies lijken rol te spelen

PW01/02 - 11-01-2019 | door Agnes van Velzen, Irma de Vries en Dylan de Lange
Circa 70% van de overdoseringen met macroliden die worden gemeld aan het Nationaal Vergiftigingen Informatie Centrum (NVIC), is het gevolg van een medicatiefout. Voorschrijffouten en onduidelijke instructies lijken hierbij een rol te spelen. Beter communiceren met de patiënt of diens verzorger is essentieel.

Wilt u verder lezen?

Log in om verder te lezen.

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten


Alleen abonnees van het Pharmaceutisch Weekblad hebben volledige toegang tot pw.nl. Ga voor meer informatie: abonnement PW aanvragen.

Document acties

Vacatures
Redacteur

Stichting Geneesmiddelenbulletin | Utrecht

Beherend apotheker 24-40 uur

Saturnus Apotheek | St. Willebrord

Participatiemogelijkheid apotheker

Medisch Centrum Loovelden | Huissen

Meer…
Back to top