Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Neurotoxische klachten door veel te hoge concentraties vitamine B6

Vitaminepreparaten sinds 1 oktober aan wettelijke regels gebonden

PW49 - 07-12-2018 | door Frans van den Houdt
Gebruikers van multivitaminen lopen risico op neurotoxische verschijnselen als doof gevoel, tintelingen en spierpijn aan handen en voeten. Bijwerkingencentrum Lareb heeft hierover meer dan honderd meldingen gekregen. Grote boosdoener is een veel te hoge hoeveelheid vitamine B6 in vitaminepreparaten. Sinds 1 oktober geldt daarom een maximum van 21 milligram per dagdosering.

Wilt u verder lezen?

Log in om verder te lezen.

Inloggen

Ik ben mijn wachtwoord vergeten


Alleen abonnees van het Pharmaceutisch Weekblad hebben volledige toegang tot pw.nl. Ga voor meer informatie: abonnement PW aanvragen.

Document acties

Vacatures
WSO-bestuurder

KNMP

Beherend apotheker

Dienstapotheek Gorinchem | Gorinchem

Ziekenhuisapotheker

Het Slingeland Ziekenhuis | Doetinchem

Meer…
Back to top