26627

KNMP2PW142018.jpg

Bevindt zich in Afbeeldingen -

KNMPGerbenPW142018.jpg

Bevindt zich in Afbeeldingen -

AMC bereidt zelf medicijn stofwisselingsziekte

Het Academisch Medisch Centrum (AMC) gaat zelf chenodeoxycholzuur (CDCA) bereiden voor patiënten met de zeldzame erfelijke stofwisselingsziekte cerebrotendineuze xanthomatose (CTX). Hiermee wil het ziekenhuis de zorg voor ongeveer vijftig patiënten blijven garanderen.

Bevindt zich in Nieuws - 5 april 2018

Apotheek in Venlo moet uitgifte medicijnen onmiddellijk staken

Apotheek Prime Pharmacy in Venlo, die recepten verwerkt voor internetartsen, moet het leveren van medicijnen aan Nederlandse patiënten onmiddellijk staken omdat er acute risico’s zijn voor de patiëntveiligheid. Dat meldt de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ).

Bevindt zich in Nieuws - 2 juli 2025

PW 27/28

Bevindt zich in Archief - 4 juli 2025

Herexamen 2025 PW 27/28

Welke bewering over chronisch gebruik van clobazam in het verkeer is juist?

Bevindt zich in Vaste rubrieken - 2 juli 2025 | door Els Dik, apotheker Instituut Verantwoord Medicijngebruik

Vroege piek in vraag naar hooikoortsmiddelen

Het aantal gebruikers van anti-allergiemiddelen was in maart 2025 hoger dan in maart 2024. Dit gold onder andere ook voor desloratadine, het meest toegepaste anti-allergiemiddel. Deze toename duidt op een vervroegde hooikoortspiek in 2025. Aldus de SFK in het Pharmaceutisch Weekblad.

Bevindt zich in Vaste rubrieken - 4 juli 2025 | door SFK

Pagina_4_iStock1465073112.jpg

Bevindt zich in Afbeeldingen -

Papierloos? Papierlos!

De papierloze apotheek, wat een prachtig beeld. Digitaal, modern en efficiënt. En toch hoor ik elke ochtend de printer opwarmen als een ouderwetse stoomlocomotief. Ironisch dat een van de hardst werkende teamleden in een papierloze apotheek de printer is.

Bevindt zich in Vaste rubrieken - 4 juli 2025 | door Yassir Boubkary, apotheker in Amsterdam en e-healthspecialist

Niet normaal

Hij was wel wat gewend, kon naar eigen zeggen ook goed de-escaleren, door rustig te blijven, te luisteren en daarna zo goed mogelijk antwoord te geven op gestelde vragen. Maar dit keer was het anders. De dame aan de balie bleef maar schreeuwen en schelden. Zijn pogingen tot de-escalatie haalden niets uit. En toen ze ten langen leste de apotheek verliet, bleef hij verbijsterd en ontdaan achter, vertelt Mimoun Berrich van Apotheek Wateringse Veld in Den Haag.

Bevindt zich in Vaste rubrieken - 4 juli 2025 | door Frans van den Houdt, hoofdredacteur
518519520522523524