Duurzaamheid is een multidisciplinair onderwerp dat een multidisciplinaire aanpak vergt. Om duurzaam onderwijs te realiseren werkt de farmacie-opleiding van de Universiteit Utrecht (UU) daarom samen met veel partners, zoals overheidsinstellingen, zorginstellingen, waterschappen en nationale en internationale onderwijsinstellingen. “Dit grote netwerk draagt bij aan de inhoudelijke en procesmatige implementatie van duurzaamheid binnen ons eigen leerplan.”
Individualisering binnen de medisch specialistische vervolgopleiding biedt kansen voor jonge professionals om meer uit hun opleiding te halen. Hierdoor worden competente specialisten opgeleid die beter zijn voorbereid op wat de maatschappij van toekomstig zorgprofessionals vraagt. “Individualisering biedt een kans om je eigen draai aan de opleiding te geven.”
Klinische besluitvorming is een essentieel proces in de farmaceutische zorg dat meer aandacht verdient in het onderwijs voor studenten en apothekers. Interviews met apothekers laten zien dat het belangrijk is kennis, vaardigheden en klinische ervaring op te doen en samen te gebruiken bij de aanpak van een casus. Ook het nemen van besluiten als het antwoord niet evident is, verdient aandacht.