Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Toner

PW47 - 23-11-2018 | door Nancy Valentin-Ong, apotheker
“Goedemiddag, ik zag dat u net een toner bij ons hebt besteld!”, begon de man aan de telefoon ons gesprek.
Toner

Dat beaamde ik, waarop hij zei: “Nu zag ik dat u voor de originele toner hebt gekozen, maar die van ons huismerk kan ik u ook aanbieden. Deze is hetzelfde en veel goedkoper! Onze klanten zijn hier heel tevreden over.”

Daarop antwoordde ik dat ik geen interesse had. “Maar mag ik vragen waarom niet, mevrouw?”. Ik legde uit: “We hebben al eens eerder een dergelijk experiment gedaan en dat beviel toen niet. We hadden er nogal wat ellende van, dus ik heb mij toen voorgenomen alleen nog maar de originele toners te nemen. We zijn namelijk een apotheek, dus een goed functionerende printer is cruciaal voor de recepten, informatiefolders en kwitanties.”

Dat begreep hij zeker en wat ontzettend vervelend dat wij die ervaring hadden gehad. Maar, van deze toners kon hij zeggen dat er exact dezelfde stoffen in zitten, dus de kans dat het niet goed zou gaan, is echt heel klein.

Hij waagde nog één poging, een laatste stuiptrekking als een vis op het droge: “Er zit natuurlijk garantie op, dus mocht hij het toch niet goed doen, dan krijgt u gewoon een nieuwe.”

Onverbiddelijk zei ik: “Nee, meneer, die ervaring de vorige keer was dermate traumatisch dat ik het niet weer ga proberen. Bedankt voor uw belletje.” Om dan door een assistent geroepen te worden: “Nancy, ben je klaar met bellen? Meneer daar is het er namelijk niet mee eens dat hij rosuvastatine krijgt in plaats van Crestor …”

Document acties

gearchiveerd onder: ,
Back to top