Ga naar inhoud. | Ga naar navigatie

Persoonlijke hulpmiddelen

Navigatie

Thuisapotheek opent aanval op openbare apotheek in tv-campagne

PW magazine 27 / 28, jaar 2011 - 29-06-2011
De Thuisapotheek is drie weken lang te zien op tv. In een commercial stelt de internetapotheek dat wachten bij de apotheek de grootste ergernis is van elke chronische patiënt.
Thuisapotheek opent aanval op openbare apotheek in tv-campagne

De tv-commercial van de Thuisapotheek is te zien bij de Ster en SBS. Het motto van de campagne is: ‘de Thuisapotheek; daar zit niemand op te wachten’. Uiteraard met een knipoog, zo stelt de eigenaar van de Thuisapotheek en apotheker Gerard Berwald in de laatste nieuwsbrief. De Thuisapotheek verwijst hiermee naar volgens de internetapotheek ‘de grootste ergernis van iedereen die chronisch aangewezen is op medicijnen: wachten bij de apotheek’.

Wachtrij

In de nieuwsbrief van de Thuisapotheek staat de commercial beschreven. De commercial opent met een lange rij in een apotheek waar een haastige vrouw bijna bovenop botst. Ze is gestrest want ze moet ook nog kinderen van school halen. Dan spoelt het filmpje terug en zien we de vrouw ontspannen op haar bank zitten. Het volgende moment belt de postbode aan en levert een pakketje geneesmiddelen af.

De Thuisapotheek beweert dat de wachtrij symbool staat voor alle tijd die de chronische patiënt kwijt is voor het bestellen en ophalen van zijn geneesmiddelen in de apotheek. En voor het terugkomen ‘als er weer eens iets niet op voorraad is. En dat elke maand opnieuw.’

De commercial is ook te zien op de website van de Thuisapotheek.

Document acties

Reacties

Anoniem
29-06-2011 20:11
zegt:

Grootste ergernis bij AH: rij bij de kassa.

Oplossing AH-thuisservice.

Maar wat de thuisapotheek kan, doen alle Nederlandse apotheken al decennia.

Aan huis bezorgen.

Niet met de onwetende postpakketbezorging maar met eigen bezorgdienst.

De Azivo-apotheek

(eigendom van Menzis, zou zo maar een elfde prestatie kunnen worden in 2012.)

is de grootste bezorgende apotheek van Europa.

(Partijen!zijn!het!eens!met!de!randvoorwaarde!van!de!NZa!dat!er!alleen!sprake!kan!zijn!van!een!prestatie!onder!de!vrije!module!als!dat!een!gezamenlijk!(tussen! zorgverzekeraar!en!zorgaanbieder)!afgesproken!prestatie!is.!Partijen!vinden! echter! zijn.!Een!(marginale)!toetsing!door!de!NZa!is!in!hun!ogen!niet!nodig.!}

Een Azivo-Menzis-contract

Anoniem
02-07-2011 18:16
zegt:

Peter Paul de Vries, Value8, minderheidsaandeelhouder van de Thuisapotheek doet een laatste poging te redden wat er te redden valt.

Roy Andersson's "songs from te second floor" en "You the Living" komen op het netvlies. Het door de Thuisapotheek ingehuurde reklamebureau, van Wanten Etcetera, kent zijn klassiekers. Beter goed gejat dan slecht bedacht.

De pay off is klassiek dubbelzinnig en doet voor de patiënt de deur dicht: De Thuisapotheek, daar zit niemand op te wachten.

De patiënt vraagt zich immers af hoelang de patiënt thuis moet zitten wachten op zijn medicijnen; gaat dit per dagdeel, na x uur tot y uur? En wat te doen als het kindje onverwacht van school moet worden gehaald? Om maar te zwijgen van alle haal en breng opdrachten die de ouders van nu allemaal krijgen van hun kroost.

En wat krijg je in je pakje? Goede merk? Merk wat ik altijd al had? Of op DDD basis?

Value8 probeert het nog een keer voordat de vrije prijzen ingaan; dan gaan ze alsnog knock out.

AH geeft het voorbeeld: niets is goedkoper dan zelf ophalen; verruiming van openingstijden met een goede actie om het de klanten te kunnen verkopen.

In menig stad of suburbia zijn de AH's tegenwoordig tot 22.00 geopend. Van 08.00. Daar kan je mee thuiskomen.

Back to top